بعمل صيانة للبلوج واحتمال ميرجعش تاني

Saturday, November 25, 2006

هييييه هيييه هيييه

سلام عليكم
بصوا باة الفكرة دي كان نفسي أعملها من زمان
بس اتشجعت أوي لما قريت البوست ده عند
دنانير
loooool اكتشفت إن مش أنا لوحدي إللي بدور عالحاجات دي
عشان كدة أنا حملت كل أغاني الأطفال إللي بحبها و هبعتها في البوست ده
عشان كل الناس إللي زيي
.
و على رأي دنانير :
عموما البوست عيالى و الكبار يمتنعون
و بلاش تريقه
.
.

شاركي و جورج(فيديو)
يللا بينا (عفاف راضي)ا
رحلة عنابة
أغنية عندي بيت(افتح يا سمسم)ا
خماسي
حكايات عالمية (فيديو المقدمة بصوت أصالة و هي طفلة )ا
حكايات عالمية (فيديو النهاية-أصالة برضه)
بطة أنتيكة
بوبو الفشار
كابامارو
دبدوبة التخينة (ناس قالولي انها بصوت هشام عباس أول ما غنى بس أنا مش مقتنعة )ا
أوبريت أبريق الشاي
افتح يا سمسم أبوابك نحن الأطفال
فطوطة(المقدمة)ا
فطوطة (النهاية)ا
الفراشة (نيللي)ا
جدو علي (محمد ثروت)
جريندايزر
هم النم (عفاف راضي)ا
جازورا
كونان
لحن الحياة
ليدي ليدي
طيري يا عصفورة(ماجدة الرومي-دي فالومبيللا العربي ماشي؟)ا
برنامج المناهل (المقدمة)ا
المناهل (النهاية)ا
فالومبيللا الأصلية (نادينا)ا
رعد العملاق
حبيبة بابا...رشا(محمد ثروت)ا
بيل و سباستيان(ملقتلوش غير الفيديو اليتيم ده)ا
سالي
سالي (فيديو المقدمة)ا
السنافر
السنافر -2 (فاكرين شرشبيل؟)ا
سانشيرو
سندباد المغترب
أوبريت أبريق الشاي(فيديو)ا
سوسة (عفاف راضي)ا
بابا حبيبي ماما حبيبتي (لبلبة)ا
رعد العملاق (ده بأة فيديو الكارتون الياباني من غير دبلجة)ا
مغامرات زينة و نحول
مغامرات زينة و نحول (فيديو المقدمة)ا
.
يااااااه ،كانت أيام
:S طبعاً ملاحظين التأثر بالكارتون المدبلج،بس معلش بأة ظروف البيئة كانت كدة أيامها
;-) download يللا عيشوا

28comments :

Blogger Dananeer said...

كمان هيييييييييييه

10:24 PM

 
Anonymous Anonymous said...

جامدة الفكرة...تقشعر. حسيت أد إيه السنين بتعدي

4:06 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

لأ هية السنين بتجري بسرعة جداً كمان مش بس بتعدي

يمكن عشان كدة الواحد لسة متمسك بالأغاني دي و ذكريات الطفولة، عشان مش مصدقين إن الكلام ده عدي عليه سنين مع إننا لسة كنا عايشينه امبارح

11:31 AM

 
Blogger Ma 3lina said...

to7fa el idea di ya salsa

thx alot 4 song abree2 el shai :)

12:09 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

u r welcome ya kamial :)

12:21 AM

 
Blogger ايهاب توفيق said...

هيييييييييييييه هييييييييييييييييييه

بجد مش عارف اقول ايه على الفكرة دى
حلوة موووووووت
انتى ما تعرفيش انا بحب الاغانى دى ازاى

thnx kteer

12:25 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

أي خدمخة يا جماعة
لو قابلني أي أغنية هبقى أضيفها

12:28 AM

 
Blogger ايهاب توفيق said...

أغنية طيرى طيرى
بموت فيها بجد
العربى و الانجليزى وكنت بدور عليها من زمان
استنى بوست عندى بمناسبة الاطفال
:)

4:44 AM

 
Blogger أُكتب بالرصاص said...

انا مش عارف اشكرك ازاي
لاني بادور على كل الاغاني دي من زمااااان



شكرك جزيلا

7:22 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

you are welcome all

أنا كمان كنت قالبة الدنيا عالأغاني دي و غيرها ، خصوصاً انها لعبت دور و لو بسيط في تشكيل شخصيتي أنا و غيري

12:01 PM

 
Blogger Captain L.J.Silver said...

bgd ana mesh 3aref ashkorek ezzay ...thxxxxxxxxxxxx...ana bamoot fe kol ela3`any deeh !

4:36 PM

 
Blogger عروسة النيل said...

glad u found them captain

7:12 PM

 
Anonymous Anonymous said...

مش انت ولحدك ومش انا لوحدى ، انا كنت بدور على الحاجات دى من زمان وعندى بعضها ، بس مجهود رائع

ياترى تعرفى توصلى لمقدمه كارتون جونجر ، والليث الأبيض ، وهانى وعاصم وسندباد

ولا الحاجات دى قبلك وانت متعرفيهاش

12:10 PM

 
Blogger عروسة النيل said...

لأ هية الحاجات دي مقدمتش أوي يعني
أنا أعرف بعضها
بس حاضر هحاول أشوفهم

12:53 PM

 
Blogger micheal said...

عروسة النيل
allah...bgad kant a7la ayam ..ana bgad mn fatra badwar 3ala el aghany deh w 3rft ageeb shewya mnha w most3d gedan a3mel sharing leeha w netbadel bas ma2oltelnash ne3mlhom download ezay w mneen..waiting 4 ur reply..ma3lesh ya gama3a asly ana 3ayl moot f mawdoo3 el aghany deh

5:31 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

glad u like it micheal
simply click on the song name
and u'll get it
:D

12:40 PM

 
Blogger micheal mohsen said...

عروسة النيل:
thank u sooooooooooo much..um downloading them..by the way i have more children songs..tell me how 2 put them in ur blog 4 u 2 download

4:34 PM

 
Blogger عروسة النيل said...

ujust upload yr songs and post the link here so that poeple browsing the blog could have them

8:58 PM

 
Blogger micheal mohsen said...

ok..but excuse me..I really dont know how 2 upload..could u plz tell me..sorry asly msh 7areef awe f mawade3 el computer..ya3ny momken tdeent site ykoon feh mawdoo3 upload dah

2:32 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

u can use that site:
www.uuploadit.com

log in , upload yr files w 7amdella 3al-salama

2:39 AM

 
Blogger micheal said...

allah yesalmek..I uploaded 3 songs in tht site..I sent them2 ur blog adress but sending failed so,I sent their links 2 ur mail..u ll find songs link in ur mail..enjoy them w ya reet put them kaman in ur blog 3shan el kol yetbst..ma3lesh ta3beenk ma3ana..wait 4 more songs the next days..I still have some

12:23 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

good job
am thinking of including them in part (2) isa
it's just am tooooo busy nowdays (boring exams:S )
brb soon isa

8:04 PM

 
Anonymous Anonymous said...

برافو عليك شويةاغانى هايلة بس ياريت بقى لو اوبريت الليله الكبيرة

1:08 PM

 
Anonymous Anonymous said...

مش عارف أقول أيه ....بجد أنا فرحان جدا جدا بالحاجات دي و كنت بادور عليها من زمان...ألف ألف شكر يا عروسة النيل

2:41 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Thanks so so so much for the beautiful songs.

2:12 AM

 
Blogger عروسة النيل said...

الحمدلله إنها عجبتكم
استنوا الجزء التاني أول ما تخلص الحبسة و الامتحانات إللي مش عارفة أخلص منها دي ان شاء الله
وكمان الليلة الكبيرة ،أفتكر إن كان عندي لينك مشاهدة ليها ،هحاول بجد أدور عليه

12:50 PM

 
Blogger micheal mohsen said...

good luck isa in ur exams..rabna ma3aky..i have el lella el kbeera and i ll upload it 4 u and send u by mail like the other songs..i hope u ll like them all

8:16 PM

 
Blogger om omar said...

ايوا ي امووووووووووووره
الفكره شديده طحن ... عارفه انا كنت باحمل الأغاني عشان ابني عموره
وهستني اوبريت الليله الكبيره بس ضروري تلاقيه
ميرسي كتير يا جميله
ربنا معاكي في الامتحانات

6:25 PM

 

Post a Comment

<< Home